Xbox Kullanıcılarını Sevindirecek Haber

Yazar Yorum Yap 0 views

AMD‘nin ikinci nesil yükseltme teknolojisi olan FidelityFX Super Resolution 2.0, Xbox‘a geliyor. Yükseltme teknolojisi, PC‘deki kare hızlarımızı artırmak için zaten çok şey yaptı, fakat yeni ve geliştirilmiş sürümün yakında piyasaya sürülmesiyle birlikte bu performans iyileştirmesini konsollarda da göreceğiz.

FidelityFX, Xbox Oyunlarına İlaç Gibi Gelecek

Kıdemli geliştirici teknoloji mühendisi Colin Riley, AMD‘nin teknolojisini daha derinlemesine açıklayan son GDC konuşmasında, “Seçtiğiniz herhangi bir platforma kısıtlama olmaksızın bağlantı kurabilmenizi istiyoruz.” dedi.

FSR 2.0, AMD‘nin PC‘de ve şimdi konsolda yaklaşan yükseltme teknolojisidir. Back 4 Blood, God of War ve Deathloop gibi oyunlarda bulunan FSR 1.0 teknolojisini temel alıyor.

AMD, GDC‘de yaklaşmakta olan yükseltme teknolojisi ve nasıl çalıştığı hakkında da biraz daha bilgi verdi. Algoritma sohbeti arasında neler beklenebileceğine dair bazı harika bilgiler vardı. Birincisi, FSR 2.0, uzamsal algoritmasını geçici bir algoritmayla değiştirerek 1.0 sürümünü geliştirecek. Benzer şekilde, genel olarak daha pürüzsüz bir görüntü için ve AMD‘nin hızlı ve etkili olduğunu söylediği bir şekilde TAA kenar yumuşatmanın yerini alacak.

Xbox Kullanıcılarını Sevindirecek Haber

AMD, FSR 2.0‘ın yalnızca FSR 1.0‘dan üstün olmadığını, aynı zamanda bazı TAA kenar yumuşatma tekniklerinden daha hızlı olacağını ve kendisinin de etkileyici kenar yumuşatma sağlayacağını söylüyor.

AMD, FSR‘nin bazı eksikliklerini de gidermek için yeni algoritmalar sunuyor. Bunlar, tel çit gibi çok ince oyun içi modellerde titremeyi ve görünmez veya karartılmış özellikleri önlemek için piksel genişliğinde ince alanları kilitlemeyi içeriyor.

FSR 2.0‘ı uygulamak geliştiricilere bağlı olacak ve yakında kayıtlı XboxXbox Stereo Kulaklık İncelemesi geliştiricilerine bir GDKX örneği sunulacak. AMD‘nin teklifi kabul edip etmeyeceği henüz belli değil, fakat AMD‘nin GDC‘deki konuşmasını takiben, FSR 2.0‘ı uygulamak için kesinlikle büyük bir istek olmadığı anlaşılıyor.

Xbox Kullanıcılarını Sevindirecek Haber

AMD, Nvidia‘nın rakip DLSS 2.0 teknolojisini destekleyen oyunlar için FSR 2.0‘ı uygulamayı özellikle kolaylaştırdı. Bu konsolda pek önemli olmayabilir, fakat PC‘de piyasaya sürülmesine büyük ölçüde yardımcı olabilir. Bu oyunların FSR 2.0 ile üç günden daha kısa sürede çalıştırılabileceğini söylüyor. Ayrıca, UE4/UE5 eklentisi olan oyunlara FSR 2.0‘ı eklemenin çok uzun sürmemesi gerektiğini söyleniyor.

Performansa gelince, AMD, FSR 2.0 ile FSR 1.0‘a kıyasla büyük kazançlar beklediğini zaten belirtti ve son GDC konuşmasında bunu ikiye katladı ve FSR, performans karşılaştırmaları söz konusu olduğunda inanılmaz derecede rekabetçi açıklaması yapıldı.

RDNA 2 ile güçlendirilmiş Xbox konsollarında ciddi performans kazanımları sağlayabilir. Hem Xbox Series X hem de Series S, AMD RDNA 2 GPU‘ları ve Ryzen CPU‘ları tarafından destekleniyor.

Her şey çok umut verici görünüyor ve RDNA 2‘nin FSR 2.0‘ı diğer GPU mimarilerinden daha iyi çalıştırdığı belirtilirken, FSR 2.0 platformlar arası çalışacak. AMD, herhangi bir grafik kartında en iyi performansı sağlamak için rakiplerin kartlarında ve hatta daha eski Radeon nesillerinde yavaşlayan veya çalışmayan tüm özelliklerin devre dışı bırakılacağından emin olmak için geliştiricilerle birlikte çalışacağını söylüyor.

ÜYE GİRİŞİ

KAYIT OL

Merhaba Adil Anıl öktem