e
sv

17 Yılda Call of Duty

avatar

BlogTeam

  • e 0

    Mutlu

  • e 0

    Eğlenmiş

  • e 0

    Şaşırmış

  • e 0

    Kızgın

  • e 0

    Üzgün

17 Yılda Call of Duty

İçeride Neler Var?

Oyun kategorimizin en iyilerinden olan Call of Duty 17 yılını devirdi. Dünya üzerinde çok büyük ilgi gören ve daha çok nostalji olarak kalan oyun orta yaş grubunun en sevilen oyunu olmuştur. İnternet kafelerde toplanıp grub halinde delicesine oynadığınız günleri düşünün, etkileyici ve özleniyor değilmi. Gelin birlikte 2003 yıllarına dönelim.

(2003)

17 Yılda Call of Duty

Call of Duty’nin de doğuşuydu. Daha önce MoH: AA üzerinde çalışmış olan Vince Zampella, Grant Collier ve Jason West tarafından yönetilen yeni oluşturulmuş bir stüdyo olan Infinity Ward tarafından geliştirilen çalışmalar, muhtemelen Allied Assault’un ruhani halefi olan şey üzerinde başladı. Oyun, bugünün standartlarına göre biraz barebone ama Call of Duty’nin yoğun, sürükleyici savaşı ve çoğu zaman esprili diyalogları İkinci Dünya Savaşı ortamını büyük ölçüde tamamladı. Bu özellikler sonunda franchise’a özgü hale gelecekti. Call of Duty’nin kampanyası, oyuncuyu Amerikan, İngiliz ve Sovyet tiyatrosundaki çeşitli olaylarda, güvenilir tüfekleri, SMG’leri veya işler panzerfaust ile ateş etmek, çömelmek ve keskin nişancılık yapmakla zaman kaybetmedi.

Call of Duty, aynı zamanda, Mihver kuvvetleri tarafından boğulduktan sonra kaderiyle de tanıştığı sinsi bir savaş gemisi görevi sırasında kötü şöhretli, zaman yolculuğu yapan kahraman Kaptan John Price’ı – oldukça ince bir şekilde – tanıttı. Capt. Price, elbette, oyunun gelecekteki birkaç bölümünde yeniden dirildi ve en son 2019’un Modern Warfare’ında ‘karanlıkta’ görüldü. Oyunun çok oyunculu modu, başlangıç ​​aşamasında olmasına rağmen, Team Deathmatch, Headquarters ve diğer birkaç modda oyuncuların karşılaştığı bir düzineden fazla haritaya sahipti.

2003’te inkar edilemez bir şekilde hit olan Call of Duty’nin geliştirme stüdyosu Infinity Ward, aynı yıl Activision tarafından satın alındı, çünkü yayıncı Counter Strike, Battlefield ve Medal of Honor gibi askeri temalı oyunlar için sağlam bir kadro kurmayı dört gözle bekliyordu.

Not: Call of Duty: United Offensive, Eylül 2004’te piyasaya sürülen ve birkaç yeni kampanya seviyesi, çok oyunculu haritalar ve çeşitli 2.Dünya Savaşı silahları ve sürülebilir araçlar içeren bir genişleme paketiydi. İki ay sonra, oyunun yalnızca konsola yönelik ilk sürümü Call of Duty: Finest Hour ile geldi.

(2005)

Grafik ve ses iyileştirmelerinin yanı sıra, Call of Duty 2’nin Xbox 360 ile birlikte piyasaya sürülmesi, franchise sonunda PC’den daha popüler hale geldiği ve konsollara odaklandığı için gelecek şeylerin bir işaretiydi.  Aynı zamanda canlandırıcı sağlık da getirdi; bu, oyuncuların artık sağlıklarını yeniden doldurmak için tıbbi kitler aramak zorunda kalmadıkları ve o ölümcül MG42 topçusuna bir kez daha gitmeden önce bir süre kum torbasının arkasında çömelebilecekleri veya eğilebilecekleri anlamına geliyordu.

Bu sefer , oyuncuya temel silah eğitimi Sovyet cephesinde başladı.  Call of Duty 2, Stalingrad’ın savaştan etkilenen sokaklarındaki yakın mesafeli çatışmalardan Mısır’ın Kuzey Afrika’daki El-Alamein’deki kumlu siperlerde ve tanklarda savaşmaya kadar, Normandiya’nın tarihi D-Day istilası ve Kaptan Price’ın başka bir reenkarnasyonunu da içeriyor.

Oyunun çok oyunculu teklifi de sağlamdı.  Mosin-Nagant veya Lee-Enfield ile Tunus’un Toujane kasabasındaki çatılardan keskin nişancılık, bugün de 2005’te olduğu kadar tatmin edici geliyor. Ayrıca, oyunculara savaşta yardımcı olacak herhangi bir öldürme serisi olmadan, odak noktası tamamen düşmanınızı içeri sokmaktı. Doğru zamanda artı işareti.  Daha sonra ne olacağı tamamen tetiği ilk kimin çektiğine bağlıydı.

Call of Duty 3 (2006)

Önceki iki oyunda olduğu gibi, üçüncü oyunda da 2.Dünya Savaşı olaylarına odaklandı, ancak bu sefer olay Amerikan, İngiliz ve Fransız kuvvetlerinin yanı sıra Kanada ve Polonya ordularının hikayelerini anlattı. Oyun yalnızca konsollar için geldi ve onunla birlikte çok oyunculu için yeni bir sınıf yükleme sistemi getirdi; bu özellik, PC oyuncularının yalnızca sonraki yıl oyunun dördüncü ve muhtemelen en önemli serisi ile deneyimleyebilecekleri bir özellikti.

Ardışık üç oyun ve 2.Dünya Savaşı olaylarına dayanan çeşitli genişletmelerle, özellikle EA’nın ana rakibi Battlefield 2142 ile geleceğe uzanan bir maceraya atılan serinin cesur ve yeni bir şey denemesinin tam zamanıydı. Görünüşe göre, Call of Duty bugünkü mükemmel temeli buldu.

Modern Warfare (2007)

Hikaye odaklı ve çok oyunculu birinci şahıs nişancılar için dikkate değer bir seri oldu.  Call of Duty: Modern Warfare’in güçlü öyküsü ile , sunumu ve ilgi çekici oyunuyla küresel çatışmaya yeni bir bakış açısı oldu, Medal of Honor: Airborne, CrossFire, Halo 3, BioShock, Team Fortress 2, Portal dahil olmak üzere o yıl piyasaya sürülen diğer oyunlara karşı etkili bir rakip olmayı başardı.

ID Tech tabanlı IW 3.0 motorunda çalışan Modern Warfare, bir dizi görsel ve oynanış geliştirmesine sahipti. Menülerin ve HUD’nin büyük çapta yeniden tasarımına ek olarak, oyuncular artık karpuzları da dilimleyebiliyordu ve ahşap ve sac metal gibi bazı yüzeyler kurşunlarla delinebiliyordu.

Gösterinin yıldızı tek oyunculu seferdi ve küresel ölçekte, özellikle de Rusya, Orta Doğu ve Kaptan Price’ın, bir sonraki SAS çalışanı Sabun adının olduğunu keşfettikten sonra, kargaşayı canlandırdı. Bununla birlikte, atış becerilerimiz çok geçmeden çok kötü hava koşullarında riskli bir yük gemisi görevine çıkabileceğimizi kanıtladı.

Modern Warfare’ın kampanyası, Soap MacTavish ve John Price’ın yanı sıra, tankların Javelin’lerle havaya uçurulması gereken ve bir AC-130 savaş helikopteri havaya çağırıldığı atmosferik, doğrusal set parçalarında oyuncuya eşlik eden Gaz, Nikolai ve Griggs gibi unutulmaz karakterler sundu destek. Çoğu kişi için bu yoğunluk, “All Ghillied Up” adlı kötü şöhretli geri dönüş görevinde Kaptan McMillan ile zirveye ulaştı.

Oyunun çok oyunculu modu, yeni bir Perks sistemi eklerken, daha önce tanıtılan sınıf yükleme özelliğini geliştirerek kendi yolunu izledi.  Bununla birlikte, en üstteki kiraz, oyuncuların cephaneliklerinden ve benzersiz oyun tarzlarından tam olarak yararlanmalarına izin veren haritalardı.  Backlot, Crash, Crossfire ve Overgrown, keskin nişancılar, saldırı tüfekleri ve kamp yapmak için açık / yarı açık ortamların iyi bir karışımını sağlarken, Killhouse ve Shipment orta / kısa menzilli silahları tercih etti.

Sağlam bir temele sahip olan Modern Warfare, başka bir gişe rekorları kıran devam filmi sunmaya hazırdı, ancak Treyarch’ın 2008’de World at War ile 2.Dünya Savaşı ortamında bir kez daha denemesinden önce, süreçte kendi ‘Black Ops’ serisini oluşturdu.

World at War (2008)

Treyarch, bu kez Pasifik ve Doğu cephesine odaklanan 2.Dünya Savaşı ortamındaki en cesur tavrıyla kanıtladığı gibi, anlatı sadece Infinity Ward’un gücü değil.

Kampanya, ABD Deniz Piyadelerinin Japon İmparatorluk Ordusu ile karşı karşıya geldiği Pasifik adalarının pusu ile istila edilmiş ormanlarında başladı. Bir alev makinesi nihayetinde işleri hafifletmek için gelirken, oyuncuların başlangıçta uzun ağaçların tepesinde oturan kamuflajlı keskin nişancıları ve tam hızda hücum eden Süngü kullanan düşmanları çıkarması gerekir. Bu arada doğu cephesinde, Kızıl Ordu’dan Viktor Reznov, gelecekteki Black Ops görünmeye devam edecek olan franchise için bir başka unutulmaz karakter olduğunu kanıtladı.

World at War’ın çok oyunculu için Treyarch, geleneksel oyun modlarının çoğunu taşırken 2007’nin Modern Warfare’ına farklı bir ilerleme sistemi getirdi. Bununla birlikte, en önemli katkısı, anında hit olan ve kendisine sadık bir hayran kitlesi kazandıran 4 oyunculu Nazi Zombies modunun eklenmesiydi.

Ek bir değişiklik olarak Treyarch, herhangi bir Call of Duty’de ilk kez bir co-op modunu tanıttı; tek oyunculu kampanya da dahil olmak üzere, artık oyuncuların bu aksiyon dolu görevleri bir arkadaşla birlikte deneyimlemelerine izin veriyor.

Modern Warfare 2 (2009)

Önceki oyunlardan hikaye öğelerini doğrudan taşıyan ilk CoD oyunu olan Modern Warfare 2 için yüksek beklentiler vardı. Gen. Shepherd, Makarov ve diğer birkaç karakterin tanıtılmasıyla olay örgüsü daha da kalınlaşırken, oyuncular tartışmalı ‘No Russian’ da dahil olmak üzere yeni konumlarda çeşitli görevler aldı.

Gary Roach Sanderson olarak oyuncular, diğer yerlerin yanı sıra Kazakistan’ın karlı dağlarında ve Brezilya’nın Rio de Janeiro’sunda Soap MacTavish ile birlikte savaşıyorlar. Bu arada paralel bir ABD-Rusya çatışması, Washington’u vuran bir savaş ve Uluslararası Uzay İstasyonu’nun yıkımını görüyor.

etiketlerETİKETLER
Üzgünüm, bu içerik için hiç etiket bulunmuyor.

Sıradaki içerik:

17 Yılda Call of Duty