Total War: Warhammer 3 İnceleme

Yazar Yorum Yap 22 views

Total War: Warhammer 3, şimdiye kadar gördüğümüz en canlı ve sinematik strateji oyunlarından biridir. Total War serisindeki önceki oyunlar daha büyük haritalar, daha fazla grup ve ek mekanikler ekleyerek daha da büyütmeye çalışırken, Warhammer 3 farklı bir yaklaşım benimsiyor. Genişleyen sanal alanı içinde, yalnızca ana hikayenin ilerleme hızını şekillendirmekle kalmayıp aynı zamanda en heyecan verici anlarını oluşturan çerçeveli ve odaklanmış bir anlatım var.

Total War: Warhammer 3

Total War: Warhammer 3‘de, veba tanrısı Nurgle, kana susamış Khorne, sefahat düşkünü Slaanesh ve büyücü Tzeentch arasında, haritaya kötülük ve kaos yaymak için bir araya gelmiş karakterlere karşı bir mücadele etmeniz gerekiyor. Her ordu, önceki Total War oyunlarının tarihi kılıç ve mızrak gruplarının yarısından daha farklı ve daha çeşitli hissediyor. Slaanesh‘in yakın dövüş odaklı kuvvetleri vur-kaç taktiklerinde ustadır, Nurgle‘ın çocukları, kokuşmuş Nurgling‘lerin ve devasa canavarların sürüleri altında rakipleri ezer, Khorne seçkin askerlerde uzmanlaşırken, Tzeentch menzilli saldırılarda ve büyü yeteneklerinde üstündür.

Total War: Warhammer 3

Warhammer 3‘deki taktik çeşitliliğin yanı sıra, cinlerin saf görsel çeşitliliği her fraksiyona kendi kişiliğini vermek için fazlasıyla yeterli. Bir savaşta, Soul Grinder gibi isimleri olan canavarlar ve yanlarında yanan cehennem köpekleriyle savaşıyor olabilirsiniz. Bir sonraki adımda kendinizi, Veba Kurbağalarının ve devasa uçan sivrisineklerin arasında bulabilirsiniz. Bu, Total War: Warhammer‘ın en renkli hali. Creative Assembly, görselleri oldukça geniş bir strateji oyunu yaratmak için Warhammer evreninin en tuhaf, en gerçeküstü ve genellikle en aptalca unsurlarını bir araya getirdi.

Bu çeşitlilik, büyük görevleri de beraberinde getiriyor. Saldırıya geri dönmeden önce ordu toplama, şehirleri fethetme ve işgalci güçleri savuşturmak için duvarlarınızın arkasına sığınma gibi olağan Total War mekaniğini canladıracaksınız. Warhammer 2‘nin temel oynanış döngüsünden çok az şey değişti, fakat her fraksiyonun özellikleri her şeyi taze tutuyor. Khorne‘un kan dökme yeteneği, her savaştan sonra ordularınızı güçlendirmenin yanı sıra, yerleşim yerlerini yerle bir ederek takviyeleri artırmanıza izin vererek, saldırınızın arkasındaki ivmeyi sürekli olarak sürdürmenizi teşvik ediyor. Bu arada Nurgle, tekrar yükselmeden önce vebaların düşmanlarınızı etkilemesini ve döngüsel yerleşimlerinizin çürümesini beklediğiniz için daha fazla istila için daha uygundur.

Warhammer 3 oyunundaki anlatım, oyunda daha büyük bir rol oynasa da, onu takip etmek için Warhammer meraklısı olmanıza gerek yok. Oyunun mükemmel giriş bölümü, üç saatlik bir mini görev boyunca temel oyun konseptlerini ve hikayesini tanıtıyor.

Total War: Warhammer 3

Daha heyecan verici olan, bu anlatımın büyük görevi nasıl şekillendirdiği. Total War: Warhammer 2‘nin girdap görevine çok benzeyen, bölgesel hakimiyet sona erdi. Bunun yerine, her 30 turda bir Kaos Diyarı‘na açılan portalların görünmesini bekleyerek harita üzerinde çatışmaya gireceksiniz. Her yarık, dört Kaos Tanrısından birinin alanına girer. Bir orduyu geçin ve ana görevin haritasından tamamen kopuk yeni, küçük bir alana gönderilecekler.

Bu alanlar bağımsız zindanlar gibi çalışıyor. Her biri için, o alanın Kaos Tanrısı‘nın köleleri arasında savaşmanız, bir eseri güvence altına almanız ve en zorlu birimlerine karşı doruk noktasına ulaşacak bir savaş için son kaleye gitmeniz gerekecek. Tüm bu süre boyunca, düşman orduları sizi sonuna kadar yenmeye çalışacak ve bitiş çizgisine doğru çılgın bir yarış yaratıyor. İster Nurgle‘ın birliklerinize sürekli zarar verecek bulaşıcı miazması, ister Tzeentch‘in tökezleyerek geçmeniz gereken yüzen labirenti olsun, her Kaos alanının bir yeniliği var.

Bu karşılaşmalar ayrı bölümler olarak görünse de, genel görevle güçlü bir şekilde iç içedirler. Elinize bir zafer gelmesini bekleyerek bu zindanlardan birine atlayarak gidemezsiniz. Önceden titizlikle hazırlamanız gerekecek.

Total War: Warhammer 3

Kuvvetlerinizi yarıklara girmeye hazırlarken görevler sürekli olarak ivme kazanıyor. Askeri hakimiyetinizi pekiştirmiş ve önceki Total War oyunlarında neredeyse hepsini kazanmış olsanız bile, yarıklar size hızı yüksek tutarak savaşmak için daha büyük bir hedef sunacak.

Total War: Warhammer 3, Crusader Kings 3‘ün RPG versiyonu gibi. Karakter odaklı oynanışı ile elde ettiği yeni ortaya çıkan hikaye anlatımının zirvelerine ulaşmayabilir, fakat kesinlikle bu yönde hareket ettiğini görebilirsiniz. İsterseniz kendinize iddialı bir hedef belirleyin, fakat beklenmedik olaylar sizi tamamen yeni ve genellikle daha heyecan verici bir olaya sürüklerse şaşırmayın.

Ne yazık ki bu, diplomasinin ne kadar az gelişmiş olduğunu gösteriyor. Hiçbir Total War oyunu, imparatorluğunuzu genişletmenin agresif olmayan yollarını özellikle ortaya koymamış olsa da, diplomatik özellikler, sürekli savaşa odaklanan Warhammer evreninde daha da normalleşiyor. Diplomatik anlaşmazlıkların çoğu bir maliyet meselesine dönüşür ve onları gerçekten diplomatik olmaktan çok ekonomik bir değerlendirme haline getirir. Kasanızda yeterince paranız varsa, her şeyi ödeyebilirsiniz.

Oyun Tanıtımı:

ÜYE GİRİŞİ

KAYIT OL

Merhaba Adil Anıl öktem