Scarf İnceleme

Yazar Yorum Yap 0 views

Pek çok geliştirici diğer oyunlardan etkileniyor, fakat hiç kimse bunu Uprising Studios‘un burada yaptığı kadar belirgin halde yapmadı. Scarf‘a baktığımızda Journey‘i hatırlamamak imkansız.

Scarf

Scarf, isimsiz karakterinizin ortaya çıkmasıyla başlıyor. Bu karakter, değişik bir saç kesimi, anime gözleri, ağzı olmayan ve göğsünün tam ortasında bir kara delik olan küçük mavi bir insan.

Oyunda net bir yön olmadığı için yaptığınız şey, birbirine bağlı farklı dünyaları keşfetmek. Bu dünyaların her birinde, önce bir seviyenin sonuna ulaşana kadar ışıkları toplamanız gerekiyor ve topladığınız bu ışıkları büyük bir kapının kilidini açmak için kullanıldığı merkeze geri dönüyorsunuz.

Scarf İnceleme

Scarf, A’dan B’ye gitmekle ilgili basit bir platform oyunudur. Sadece mevcut yolu takip edip biraz ışık toplarsınız. Bir seviyede rastgele noktalarda, özellikle büyük bir ışık toplamak size yeni bir yetenek kazandıracak, atkıyı bir çift kanada dönüştürerek çift sıçrama veya bir planörün büyük uçurumları aşmasını sağlayacak. Ayrıca bazen platformları hareket ettirecek, hareketli platformlar arasından atlayacak ve düğmelere basacaksınız.

Çok çeşitli eylemler ve araçlar, genellikle bir platform oyununun çeşitli ve ilginç kalmasına yardımcı oluyor, fakat Scarf, en temel biçimindeki öğelerin rastgele bir birleşimi gibi hissettiriyor. Herhangi bir noktada, fark edilebilir bir alternatifin olmaması nedeniyle ne yapılması gerektiği son derece açıktır. Hareket edecek bir platform varsa, onu gideceği tek yöne sürüklemeniz gerekiyor.

Scarf‘ın her yaştan oyuncuya hitap etmeye çalışıyor gibi görünebilir, fakat geniş bir kitleye hitap eden bir şey yapmak ve rahatlatıcı bir deneyim sunmak, ilgi çekici olmayacak kadar basit olmak zorunda değil.

Scarf İnceleme

Scarf‘ın muhteşem müziği, rahatlatıcı bir atmosfer yaratmada başarılı olan tek unsur olduğu için kesinlikle övülmeyi hak ediyor. Bu arada oyunun görsel sunumu, her yeni sahne parçasını tanıtan uzun, kapsamlı gezici çekimlerle genel olarak güzel görünüyor. Yine de Journey kadar güçlü bir görsel şölen yer almıyor. Ne yazık ki, çok fazla hareketli öğe kare hızının düşmesine neden oluyor.

Öykü açısından, dikkatli bir gözlemcinin, Scarf‘ın sakin ve güvenli bir sığınak olmadığını anlaması yaklaşık beş dakika sürecektir. İşte o zaman atkınız başka bir küçük insanın ruhunu emmek için dev bir pençeye dönüşüyor.

Bu, Journey‘e çağrıda bulunan bir oyun. Genellikle iyi bir bulmaca deneyiminden daha azını vaat etmiyor. Scarf, hem oynanışında hem de anlatısında genel olarak popüler olduğu kanıtlanmış birçok unsuru kullanmaya istekli bir oyun, fakat bunların uygulanması, onları gerçekten çekici kılmak için beceri veya kaynak eksikliği olduğunu gösteriyor.

ÜYE GİRİŞİ

KAYIT OL

Merhaba Adil Anıl öktem