Horizon Forbidden West İnceleme

Yazar Yorum Yap 4 views

Horizon Zero Dawn için bir devam oyunu talep edilmemiş olsa da Horizon Forbidden West‘te Guerrilla Games, Aloy‘un hikayesinin gerçekten de başka bir bölümü hak ettiğini kanıtlıyor. Oyun, yeni nesil hissi veren ve daha da önemlisi, daha küçük, daha fazla insan ayrıntısını da yakalayan büyük bir teknik başarı.

Horizon Forbidden West

Horizon Zero Dawn‘da Aloy‘un, Nora kabilesinden dünyayı kurtaran bir kahramana dönüştüğünü görüyoruz. Forbidden West, bu başarının yükünü ortaya koyuyor. Dünyanın vahşi yaşamını ve bitki örtüsünü aynı şekilde süpüren kırmızı bir veba olan Blight‘a bir çözüm bulma arayışı, onu Batı‘ya, Kaliforniya‘ya doğru iter. Bu topraklar, bölgeyi işgal eden şiddetli Tanakth nedeniyle Carja tarafından Forbidden West olarak adlandırıldı. Son oyundaki tüm başarılarına rağmen, Aloy bu yeni ortamda bir yabancıdır. Yine de yalnız değil. Varl ve Erend, ilk oyundaki iki arkadaşı dövüşe hazırlar, fakat görevinin ağırlığı onu arkadaşlarından uzaklaştırıyor.

Horizon Forbidden West

Forbidden West‘e geldikten kısa bir süre sonra, Tenakth‘ın ve makinelerin nasıl etkisiz hale getirileceğinin öğretildiği Regalla adlı bir savaş çığırtkanı tarafından yönetilen isyancı bir kabilenin iç çatışmasına karışır. Bu kovalamaca onu, sonunda oyunun bilim kurgu ortamının kapsamını önceki oyundan çok daha fazla genişleten büyük bir yolculuğa gönderir.

Aloy, oyunun başında özellikle mazlumları ve yardıma ihtiyacı olanları asla umursamazken, sosyal bağlantılardan kaçıyor. Varl‘ın yardımını kabul etmemek için sessizce geceye karışıyor, ilk mücadeleden sonra tek kelime etmeden onu terk eden Erend‘i kendinden uzaklaştırıyor. Kendi ağırlığıyla başkalarına yük olmak istemediği için kendini yalnız bir varoluşa zorluyor.

Devam oyunun parladığı yer tam olarak burası. Hikaye kişiselleşmeye başlıyor. Forbidden West, insanlıkla yeniden bağlantı kurmak ve dostluklar oluşturmak veya reform yapmakla ilgili ve dünyayı dolduran zengin karakterler sayesinde işe yarıyor. Varl ve Erend geri dönüyor, fakat oyunun bir takım oluşturmaya daha büyük bir ilgisi var. Bu, Aloy‘un yakın çevresine, büyük ölçüde barışçıl bir kabileden gelen şiddetli bir kişilik olan Zo ve yakın zamanda bir kol kaybıyla uğraşan düşünceli bir savaşçı olan Kotallo gibi harika yeni eklemeler içeriyor. Her karakter, olayları size farklı bir açıdan bağlayarak yeni bakış açıları getiriyor.

Forbidden West‘deki bu karaktere odaklanma, diyalog ağaçlarında ne kadar zaman harcadığınızla alakalı bir durum. Dilerseniz arkadaşlarınızla sohbet ederek saatler geçirebilirsiniz. Bu, aralarından seçim yapabileceğimiz sadece bir avuç dalı olan doğrusal bir hikaye olsa da, yine de bu karakterlerle derin ilişkiler kurabilirsiniz. Mass Effect ve Dragon Age‘de olduğu kadar çok seçeneğe sahip olmayabilir, fakat yol arkadaşlarınızla klasik RPG‘lerde olduğu gibi ilgilenebilirsiniz. Nihayetinde, Forbidden West‘i diğer açık dünya, aksiyon oyunundan daha fazlası yapan şey de bu oluyor.

Guerrilla Games her zaman güzel oyunlar yapmıştır ama burada takımın teknik sanatı hikayeye hizmet ediyor. Olağanüstü animasyon, tanıştığınız karakterlere hayat verir. Arkadaşlarınızın yüzleri Aloy‘a tepki verdiklerinde canlanıyor. Karakterlerin birbirleriyle konuştuğunu gördüğünüz anlar, oyundaki en etkileyici anlardan biridir.

Horizon Forbidden West

Yaptığınız seçimler şaşırtıcı derecede küçük ama aslında Forbidden West‘in en etkili özelliklerinden biri. Küçük karakterler bile diyaloglarını eylemlerinize göre güncelleyecek. Diyalogların, üssünüze döndükten sonra ilk kiminle konuştuğunuz gibi basit şeylere dayalı olarak güncellendiğini görebilirsiniz.

Normalde, tüm NPC‘lerle konuşarak bir kampta dolaşmak, dünyaya geri dönmeden önce yapılacaklar listesini kontrol etmek, tesadüfi bir eylem olurdu. Fakat karakterler, daha önce kiminle konuştuğunuz hakkında yorum yaptığında, en küçük seçeneklere ağırlık bile verebilirler. Örneğin, bir Kotallo‘nun, iki dakika önce yapılan bir konuşmadan bir görevde yanınızda başka yoldaşları getirdiğinizi duyduğunu söylemesi gibi.

Bir kabilenin yanında yer almak gibi büyük kararlar almıyor olabilirsiniz, fakat tesadüfi eylemlerinizdeki seçimleri ortaya çıkarmak sizi dünyaya getiriyor. Sizi dünyaya bağlamak, Zero Dawn‘ın büyük bir odak noktasıydı. Lore girişleri ve bakış noktaları, eski dünyayı ve yeniyi birbirine bağlayarak etrafınızdaki manzaraları ortaya çıkarıyor. NPC diyaloğuna gösterilen bu dikkat, tasarım felsefesini daha dolaysız bir şekilde ilerletir ve sizi keşfettiğiniz dünyadaki karakterlerin hayatlarına bir oyuncu olarak getirir.

Bu barışçıl bir dünya olmasa da, Horizon‘un mekanik yaratıkları dünya üzerinde etkileyici bir izlenim bırakarak geri dönüyor. Yeni ve eski makineler bu ortamları dolduruyor. Onları kendi hallerine bırakın, ortamda kendi kendilerine yaşadıklarını göreceksiniz.

Horizon Forbidden West‘in dövüş mekaniği, şaşırtıcı derecede derinliğe sahip, ustalaşması gereken ilginç bir yetenek olarak karşımıza çıkıyor. Aloy, indirmesi gereken makinelerin yanı sıra, çeşitli kabilelerden insan isyancılarla savaşmak için oldukça fazla zaman harcayacak.

Yine de, makineleri indirmeye çalışırken oyun gerçekten canlanıyor. İri yarı bir canavardaki zayıflıkları tanımak ve bunları egzotik cephaneliğinizle kullanmak büyük bir zevk. Birbirine atılmış birkaç elektrik tuzağı ve asit uçlu oklardan başka bir şey olmadan bir Apex Tideripper ile mücadele etmek harika bir deneyim. Bu temel zayıflıklar, savaşa derinlik katıyor ve bunlardan yararlanmayı öğrenmek oyun ilerlerken size çok yardımcı olacak.

Forbidden West‘in devasa makinelerine karşı verilen destansı savaşlarda, saldırı düzenlerinde ustalaşmanız, durum etkilerini yönetmeniz ve zayıf noktalara dikkat etmeniz gerekiyor. Savaşlar Monster Hunter gibi oyunlardakinden daha az zorlu olsa da, benzer bir fikrin daha hızlı ve daha akıcı bir şekilde yürütülmesini sağlarlar.

Zero Dawn‘da olduğu gibi, bu makineleri de geçersiz kılabilir ve yanınızda savaşmalarını sağlayabilirsiniz. Birçoğu bir zamanlayıcıdayken, yalnızca sizin için kısa bir süre için savaşırken, iki iri yarı yaratığın karşı karşıya gelmesi son derece etkileyici. Çimlerin arasından gizlice geçmek, bir Tremortusk‘u geçersiz kılmak ve onu agresif bir Thunderjaw‘a ateş ettirmek etkileyici bir manzara. Horizon oyunlarında, tehlikeli bir dünyada küçük, savunmasız bir insansınız.

Oyun Tanıtımı:

ÜYE GİRİŞİ

KAYIT OL

Merhaba Adil Anıl öktem