AMD, GDC 2022 Sırasında “Yeni Nesil Görüntü Yükseltme” Sunacak

Yazar Yorum Yap 2 views

Her geçen gün gelişen oyun ve diğer sektörlerin yeni teknolojileriyle karşılaşıyoruz. Gelişimle birlikte çeşitli ihtiyaçlar da artmakta ve ihtiyaçlara cevap vermek için şirketler birbiriyle kıyas halinde pazarda kalmaya çalışıyorlar. Bunlar arasında bulunan AMD yani uzun ismiyle Advanced Micro Devices, GDC ( Game Developers Conference yani Oyun Geliştiricileri Konferansı) 2022‘de oyunlardayeni nesil görüntü yükseltme” konusunu tartışmaya hazır gibi görünüyor.

AMD ” Yeni Nesil Görüntü Yükseltme” İçeriği

Kişisel bilgisayarlar için işlemci üreten şirket, oyunlardaki birçok grafik konusuyla ilgili çok sayıda sponsorlu oturuma ev sahipliği yapacak. AMD, “Oyunlar için Yeni Nesil Görüntü Yükseltme” adlı bir oturumda, görüntü yükseltme teknolojisiyle ilgili en yeni araştırma bulgularını açıklayacak ve oyun deneyimini nasıl geliştirdiğini ayrıntılı olarak açıklayacak.

Yeni Nesil Görüntü Yükseltme-AMD

Şirketin açıklayacağı bilgiler ve açıklamalar birçok kişi tarafından heyecanla beklendiğini ifade etmek yanlış olmaz. Gelişen teknolojiyle birlikte gelen yenilikler özellikle biz teknoloji severleri her zaman heyecanlandırmaya devam etmiştir. AMD konferansta bu konuyla ilgili birçok açıklama yaptı ama ilginç bir şekilde şirket, FSR veya makine öğreniminden bahsetmedi. Bu detaya değinmemiş olması birçokları tarafından fark edilse de, açıkladığı bilgilerin bu konunun önüne geçtiğini söylemek yanlış olmaz.

Yapılan açıklama kısmına gelecek olursak; FSR 2.0‘ın (Fidelity FX Süper Çözünürlük) demolarını veya fragmanlarını bekleyenler heyecana kapılmamasını söylemeliyiz. AMD, FSR‘nin geliştirileceğini açıklamadı. Fakat bir süre sonra şirket RDNA3 lansmanı sırasında yeni bir sürüm açıklayabileceğine dair ipuçları verdi. Bu sistem, verimli görüntü yükseltme hızlandırması için daha fazla GPU birimine sahip olacak şekilde geliştirilecek gibi. Yapılan açıklamalar yeterli detaylar vermese de önceki gelişimler dikkate alındığında işlerin nereye geleceği konusunda hala heyecanlı olmamız doğal.

AMD, FSR 1.0‘ın lansmanı başarılı oldu ve çok sayıda oyuna eklendi. Bunun başlıca nedeni olarak, şirketin tüm oyun geliştiricilerinin yararlanabileceği kodu, açık kaynak olarak kullanması olduğunu söyleyebiliriz. Belki de şirket, AI tabanlı DLSS 2.0‘a sahip NVIDIA‘dan daha düşük çözünürlüklerde daha iyi performans göstermesi için kullanıcıları tarafından baskı hissediyor.

Tüm bunlara ek olarak AMD, temelde FSR olan fakat sürücü düzeyindeki oyunlar için Radeon Süper Çözünürlük teknolojisini piyasaya sürmek üzere. Ocak ayındaki duyuruya rağmen AMD, RSR‘nin ne zaman kullanıma sunulacağını açıklamadı.

ÜYE GİRİŞİ

KAYIT OL

Merhaba Tuğrul Tapsız