e
sv

Tarihe Geçmiş En İyi 10 AMD Ekran Kartı

avatar

BlogTeam

  • e 1

    Mutlu

  • e 0

    Eğlenmiş

  • e 0

    Şaşırmış

  • e 0

    Kızgın

  • e 0

    Üzgün

Tarihe Geçmiş En İyi 10 AMD Ekran Kartı bu yazımızda sizlerle birlikte tarihe adını kazımış ve çıktığı dönemin en iyi 10 ekran kartını sıralayacağız. Listemize başlamadan önce belirtelim, günümüz kartları ile kıyaslanma yapılmaması sadece çıktığı dönemin en iyisi olduğunu bilmenizi isteriz.

Tarihe geçmiş en iyi 10 ekran kartı

ATI VGA Wonder

Tarihe Geçmiş En İyi 10 AMD Ekran Kartı

VGA Wonder Serisi, 1980‘lerin sonunda ATI‘nin ismini tam anlamıyla duyurmasına yardımcı olmuştu.  VGA Wonder,  80’lerin sonlarında IBM PC‘ler için 512kb‘ye kadar video belleği içeren bir eklenti karttı.  1024×768 ekran çözünürlüklerine izin verdi ve otomatik mod değiştirme özelliğine sahipti.  Wonder 16 ve VGA Edge gibi takip modelleri ATI adının yayılmasına yardımcı oldu ve sonunda VGA Wonder serisi, Mach serisi 2D hızlandırıcılarla birleştirildi ve yerini aldı.  Bu çağın grafik kartları, bir fare için giriş bağlantı noktası bile içeriyordu.

ATI Rage 128

3D Rage,  yüksek kaliteli 2D performansını daha fazla özellikle artırmak umuduyla şirketin ilk 3D hızlandırıcısı olarak satışa çıkartıldı . Ancak, Z-tamponlamada biraz geride kaldı, bu da Nvidia NV1 gibi rakipler için sağlam bir rakip olarak pek işe yaramadığı anlamına geliyor.

Neyse ki, Rage II ve Rage 128 hemen ardından takip etti. Rage 128, ATI’yi ana akıma getirmeye yardımcı olarak Nvidia RIVA TNT ve Voodoo 2 ile aynı performansı sağladı. Rage 128 bunu, daha yüksek performans sunarak yapabilirdi. Yüksek kaliteli 32 bit renk modu sundu.  Bazı rakipler bu modu sunmamıştı bile!

Rage 128’in yüksek performanslı meraklıları , ATI’nin (ve AMD’nin) gelecekte dayanacağı bir tasarım olan tek bir kart üzerinde çift GPU içeren Rage Fury MAXX idi . 64 MB Fury MAXX’in beklentileri çok yüksekti. Kartın fiyat ve işletim sistemi desteği maalesef başarısını sınırladı.

ATI Radeon DDR

ATI hiçbir zaman kıstasları yönetmeyi başaramazken , teklifleri cazip fiyatlarla ortalama performanslar sundu hep. Ağustos 2000’de piyasaya sürülen daha hızlı belleğine sahip Radeon DDR, ATI’nin oyuncular için çıkartılan grafik kartı bulunduğu pazarda ne kadar iddialı olduğunu gösteriyordu.

64 MB bellek ve yüksek transistör sayısıyla Radeon DDR , yepyeni DirectX 8 desteğine ek olarak çevresel çarpma haritalama gibi yeni özellikler uyguladı.  32 bit renk performansı ve video giriş ve video çıkış desteği sayesinde Radeon DDR,  ATI tarihinde önemli bir vurgu oldu.

ATI Radeon 9700

2002 yılına gelindiğinde ATI, her zaman en hızlı 3D görüntülemeyi sunmasalar bile, birçok özelliğe sahip grafik kartları sunma konusunda iyi bir üne kavuşmuştu. ATI, Nintendo 64 ve Nintendo GameCube’deki grafik yongalarını tasarlayanlar olan ArtX’i satın aldığında işler değişti . Sonuç olarak, üçüncü nesil Radeon hemen hemen her yönden bir canavar olarak bilinmişti.

Gölgelendirici, tepe noktası ve piksel modelleri 2.0 dahil olmak üzere DirectX 9 desteğini getiren ilk kart oldu. Dahası, flip-chip GPU paketi, kartın daha soğuk ve daha yüksek saat hızlarında çalışmasını sağladı. Kenar yumuşatma ve anizotropik filtreleme gibi zorlu özellikleri etkinleştirirken bile en üst düzey Nvidia GeForce 4 Ti 4600’ü 3D performansında geride bıraktı. Bazı orta sınıf Radeon 9500 modelleri, ATI ürünlerinin değerini artıran bazı ince ayarlarla bir 9700’e modüle edilebildiğinden, bu nesil grafik kartları sadece küçük bir grup arasında popüler değildi. Bu çipin bacakları vardı ve birkaç yıldır oyunlarda yüksek kare hızlarını yönetiyordu.

Konsol: Flipper ve Hollywood

Listemizin bir üyesi ise bir oyun konsoluna ait. ATI tarafından satın alınan ArtX tarafından tasarlanan Flipper, onu verimli ve uygun maliyetli tutan birkaç akıllı özelliğe sahipti.  GameCube piyasadaki diğer konsollardan daha ucuz ve daha küçük olsa da, benzer grafik kalitesine ve hatta Super Mario Sunshine’daki boya ve WaveRunner’daki su gibi bazı etkileyici efektlere sahipti.

GameCube ve Flipper, Nintendo Wii ve AMD tarafından satın alındığı sırada ATI tarafından da tasarlanan Hollywood GPU’suna kıyasla kısa bir not.  GameCube ‘de teknoloji Flipper’dan sadece yüzde 50 daha hızlıyken,  Wii’ nin ticari başarısı AMD için büyük bir kazançtı, çünkü her yıl büyük satışlar ortaya çıktı.

Satılan 100 milyondan fazla Wiis ile AMD ve ATI sadece PC pazarında değil, aynı zamanda şirket için yepyeni bir segment açan konsollar da. AMD’nin grafik teknolojisi, (eşit derecede başarılı) Wii U, Xbox 360, Xbox One, PlayStation 4, Xbox Series X / S ve PlayStation 5’e girdi.

AMD Fusion APU’lar

ATI’nin satın alınmasından sonra, bir sonraki mantıklı adım teknolojilerini birleştirmekti. Accelerated Processing Unit veya APU olarak adlandırılan bu yongalar, düşük güçlü yerleşik çözümler ve mobil yongalar veya boyut bilincine sahip HTPC’ler ve konsollar gibi geleneksel PC oyuncularının ötesinde pazarlarda başarıya ulaştı.

Fusion olarak pazarlanan ilk AMD APU’lar, Intel’in Atom CPU’larını ve Nvidia’nın Ion GPU’larını tek yonga ile en iyi hale getirebilecek Brazos platformu olarak 2011’de geldi . Masaüstü tarafında, A8 serisi APU , AMD’nin güçlü CPU performansını, Intel entegre grafikleri utandırabilecek 3B oluşturma ile birleştirebileceğini gösterdi. Bu, AMD’nin birçok pazar için tek ve eksiksiz bir çözüm sağlayabileceği anlamına geliyordu.

ATI Radeon HD 4870

ATI Radeon HD 4850 ve 4870’in piyasaya sürülmesiyle birlikte şirket, Nvidia’nın amiral gemisi yongalarına daha düşük fiyat noktalarında yetişebilecek ürünlerle oyuncuları etkiledi.  Nvidia,  GTX 260 ve GTX 280’i piyasaya sürdüğünde bile , Radeon kartları daha uygun fiyatlı oldukları için daha iyi seçimler gibi görünüyordu, ancak yine de performans açısından aynı sınıftaydılar.

HD 4870 ayrıca GDDR5’i kullanan ilk kartlar arasındaydı ve Nvidia’yı bir yıldan fazla bir süre geride bıraktı. ATI’nin kriterleri yükseltmesi gerektiğinde, HD 4870 X2 ‘i rekabete sokmak için geldi.

ATI Radeon HD 5970

Belki de ATI’nin 2000’lerin sonundaki en büyük başarısı , daha önce (ve Nvidia’nın 40 nm sürecini yavaşlatan bazı TSMC sorunları sayesinde piyasaya sürülmesinden sonra) her şeye hakim olan bir kart olan  Radeon HD 5970 idi . İnanılmaz miktarda akış işlemcisi (3200!), 725 MHz çekirdek saat ve çift 1 GB GDDR5 bellek içeriyordu.

Bunun çift ​​GPU düzeni olduğunu belirtmek isteriz. Bu karta bir diğer önemli eklenti, ATI’nin altı eşzamanlı aktif ekrana izin veren kalıp üzerinde görüntü denetleyicileri olan Eyefinity idi. Sınırlı tedarik nedeniyle hayal kırıklığına uğrayan birçok meraklı bu kartları çok aramıştı.

AMD Radeon HD 7970

İlk PCI-Express 3.0 Kartı, Graphics Core Next (GCN) mimarisini kullanan ilk üründen bahsetmeye bile gerek yok, amiral gemisi Radeon HD 7970 idi .  GCN kemikleri, kartın sağlam bir genel amaçlı grafik işleme birimi (GPGPU) olduğu ve oyun söz konusu olduğunda da iyi performans gösterebileceği anlamına geliyordu.  7970’in hızlı bir şekilde yenilenmesi , saat hızını 1.000 MHz’e çıkaran ve saati 1.050 MHz’e çıkaran bir güçlendirme işlevine sahip olan GHz Sürümü idi , bu da bugün AMD kartlarında hâlâ gördüğümüz bir özellik.

Bu kartta kullanılan GCN mimarisi,  R9 290X ,  R9 Fury X ,  RX 480 gibi Polaris tabanlı kartlar ve RX Vega serisi dahil olmak üzere birçok önemli ürünün temelini attı .

Değişken yenileme hızı gibi özellikler Freesync, üçüncü nesil GCN ürünlerinde piyasaya sürülürken, R9 Fury X ve Vega modelleri, sadece oyunculardan ziyade profesyonel kullanıcılara hitap etmelerine yardımcı olan yüksek performanslı Yüksek Bant Genişlikli Belleğe sahipti.

AMD Radeon RX 5700

Radeon RX 5700 GDDR6 özellikli ve bir 7nm üretim süreci kullandı.  Bu iki husus, performansın ve fiyatlandırmanın iyileştirilmesine yardımcı oldu.  En iyi, önceki Vega kartlarından daha az akış işlemcisine sahip orta sınıf bir ürün olarak tanımlanan RDNA / Navi tabanlı 5700 XT,  daha uygun bir fiyat noktasında oyunlarda önceki nesil amiral gemisi kartına ( Radeon VII )  ayak uydurmayı başardı.  .

RX 5700’ü RX 6800 ve 6900 XT serisi izledi , bu da AMD’nin oyun kıyaslama sıralamasında en üst sıraya yerleşmesine yardımcı oldu.  Bu kartların arkasındaki teknoloji, en yeni nesil oyun konsollarında da kullanılıyor;  PlayStation 5 ve Xbox Series S ve X,  AMD’nin platform ne olursa olsun oyunculara sunmak için gerekenlere sahip olduğunu gösteriyor.

Sıradaki içerik:

Tarihe Geçmiş En İyi 10 AMD Ekran Kartı