e
sv

AMD’ nin Özel Sürümü Radeon RX 6800 XT Midnight Black İnceleme

avatar

BlogTeam

  • e 1

    Mutlu

  • e 0

    Eğlenmiş

  • e 0

    Şaşırmış

  • e 0

    Kızgın

  • e 0

    Üzgün

Topluluk geri bildirimlerine dayanarak AMD, Radeon RX 6800 XT referans tasarımının özel bir Gece Siyahı sürümünü yayınladı.  AMD Red Team üyeleri, ile yapmış olduğu anketin sonucunda yeni bir renk taleplerini karşılıksız bırakmayan AMD yönetimi RX 6800 XT Midnight Black modelini kullanıcılarına sundu. Fakat son dönemlerde yaşanan stok problemi yeni sürümü de etkiledi ve sınırlı sayıda üretildi.  Radeon RX 6800 XT Midnight Black grafik kartını 7 Nisan 2021 tarihinde saat 06: 00’da (PST) kullanıma sunacağını duyurdu.

AMD Radeon RX 6800 XT Midnight Black İnceleme

AMD' nin Özel Sürümü Radeon RX 6800 XT Midnight Black İnceleme

Bir AMD temsilcisi, “Topluluğun geri bildirimlerine ve yoğun talebine dayanarak, yaygın olarak popüler olan AMD Radeon RX 6800 XT ile aynı mükemmel performansa sahip belirli sayıda AMD Radeon RX 6800 XT Midnight Black (Gece ​​Siyahı) grafik kartı oluşturduk,” dedi.

Görünüşe göre, Radeon RX 6800 XT Midnight Black ile orijinal Radeon RX 6800 XT arasındaki tek fark, orta fanın etrafında gri kısmın tamamen siyah olması.

Radeon RX 6800 XT‘ye benzer şekilde, Midnight Black sürümü de Navi 21 XT GPU‘yu 4608 akış işlemcisi ve 72 ışın hızlandırıcı ile destekleniyor.  Ayrıca, 16 GB GDDR6 bellek ve 128 MB Infinity Önbelleği bulunuyor. AMD‘ nin resmi web sitesinde belirtilen fiyat ise 649,00 $, piyasada ekran kartı bulunmadığını göz önünde bulundurursak sanki alınabilir. Fiyat oldukça yüksek ama yine de hiç bulamamaktan iyidir.

AMD Radeon RX 6800 XT İnceleme ve Özellikler

AMD Radeon RX 6800 XT ile AMD, üst düzey GPU pazarına büyük bir geri dönüş yapıyor.  Nvidia‘nın GeForce RTX 3080‘i bile geride bırakıyor,  bu grafik kartına 4K oyun desteği,  ışın izleme gibi gelişmiş özellikler bulunuyor. RTX 3080 ile birbirlerine çok yakın bir performans veriyorlar. Bazı oyunlarda daha iyi, bazılarında daha kötü.  

Ayrıca “AMD Radeon RX 6800 XT” 649 $ ‘lık fiyatı ile daha cazip bir etiket fiyatı bulunuyor. Daha uygun bütçeli donanım sahibi olmak isteyenler ideal bir kart olabilir, ayrıca 4K oyun seçeneği sunuyor.  Son olarak, AMD ve Nvidia‘ nın yarıştığını düşünecek olursak, AMD‘ nin elinde bir koz daha var. 4K oyun için en iyi grafik kartına erişmek, 4K oyun sahneye ilk çıktığından beri bu kadar zor olmamıştı.  Bununla birlikte, bütçe konusunda daha bilinçli olanlar kesinlikle AMD Radeon RX 6800 XT‘ye yönelecektir.

AMD Radeon RX 6800 XT Özellikleri

 

AMD Radeon RX 6800 XT, Team Red‘in 7nm (nanometre) üretim sürecini temel alan RDNA 2 grafik mimarisine dayanıyor.  AMD, kalıbı küçültmek yerine bazı yeni özellikler üzerinde çalışmayı tercih etmiş ve verimliliği arttırmayı başarmış, bu da bu grafik kartlarını öncekilerden çok daha güçlü hale getiriyor.  

Bunların en büyüğü, Nvidia GeForce RTX 3080 ve RTX 3090‘da bulunan GDDR6X bellek yerine Radeon RX 6800 XT‘nin 16 GB GDDR6 bellek kullandığını düşündüğünüzde çok önemli olan yeni Infinity Önbelleğidir. 

Infinity Cache, temelde 128 MB küresel önbellek teknolojisidir ve AMD‘nin iddia ettiği gibi 256 bitlik bir veri yolundaki GDDR6 VRAM‘den 3.25 kat daha hızlıdır.  Bu, daha büyük 16 GB VRAM havuzundan GPU‘ya veri aktarılmasına yardımcı oluyor ve bu hızlı önbellek ve GDDR6 bellek kombinasyonu, VRAM‘in kendi başına elde edebileceğinden watt başına 2,4 kat daha fazla bant genişliği sağlıyor.  

Mimariye diğer büyük katkı elbette DirectX 12 Ultimate-uyumlu Işın Hızlandırıcılarıdır. 72 Hesaplama Ünitesinin her birinde bunlardan biri bulunuyor, bu da AMD Radeon RX 6800 XT‘nin oynatılabilir bir kare hızında gerçek zamanlı ışın izlemeyi işleyebilmesini sağlayan şeydir. Bunların ne kadar etkili olduğunu daha sonra inceleyeceğiz, ancak AMD‘nin sürücüleri olgunlaştıkça performansın artmasını bekliyoruz – tıpkı Nvidia‘nın RTX kartlarının Turing kartlarının ömrü boyunca gördüğü iyileştirme gibi. 

Yeni Işın Hızlandırıcıların dışında, her Hesaplama Birimi (CU), orijinal RDNA kartlarına çok benzer şekilde düzenlenmiştir. Her CU, Radeon RX 6800 XT‘de toplam 4.608 SP olmak üzere 64 Akış İşlemcisine (SP) sahiptir. Elbette, sürecin küçüldüğünü görmediğimiz için, bu, 519 mm²’lik bir kalıpta 26,8 milyar transistörün bulunduğu çok daha büyük bir kalıpla geliyor.

Bu daha büyük kalıp, daha yüksek saat hızlarıyla da birleştirilmiştir.  Radeon RX 6800 XT, 2.015MHz Oyun Saatine ve 2.250MHz’e kadar Boost Clock‘a sahip.  Oyun Saati, oyun oynarken çoğu zaman göreceğiniz şeydir, oysa Boost Clock, temelde en iyi PC oyunları gibi sürekli yükler yerine süper yoğun iş yükleri için ne kadar hızlı artırılabileceğidir.  

Eklenen kalıp boyutu ve daha yüksek saat hızları ile güç tüketimi açıkça önemli ölçüde artış göstermiş. AMD Radeon RX 6800 XT, ortalama 300W olarak derecelendirildi, ancak ASIC gücünün (toplam kartın çektiği miktar) 294W’ın üzerine çıktığını hiç görülmedi, ve test boyunca çoğu zaman MSI Afterburner kullanıldı oyunlarda yalnızca 230-250 W arasında rapor verdi. Bu, grafik kartının üst sınırlarının daha uzak olduğunu düşünüyoruz.

Beklentimiz yeni bir VBIOS (VGA BIOS) piyasaya sürülmesi yönünde eğer geliştirilmeler devam ederse 6800 XT daha da genişleyerek RTX 3080’e Kral benim diyebilecek.

AMD sıcaklık sorununu çözmüş görünüyor. Test boyunca, Radeon RX 6800‘ün sıcaklığı maksimum 78 ° C’lik bir sıcaklığa ulaştı. 

Kalıbın en sıcak bölümünü bildiren sıcak nokta sıcaklığı, AMD‘nin çalışma özellikleri dahilinde önerdiği 110 ° C’nin biraz üzerinde olan 114 ° C’de zirve yaptı. Herhangi bir termal kısma ile sonuçlanmadı, ancak sıcaklıkları takip ediyorsanız, daha yüksek rakamları görebileceğinizi unutmayın.  

Bununla birlikte, heyecan verici olan başka bir husus ise Radeon RX 6800 XT‘nin esasen Xbox, Series X ve PS5‘in içindeki GPU‘nun güçlendirilmiş bir sürümü olmasıdır .  Bu potansiyel olarak oyunların yeni nesil konsollarda bu grafik kartı için daha kolay optimize edileceği anlamına geliyor.  AMD donanımı için optimize edilmiş ve bu optimizasyonun performansı ne kadar ileri taşıyabileceğini gösterdiğini kanıtlayan Assassins Creed Odyssey ve Far Cry 5 gibi oyunlar en iyi örnek olabilir.

Radeon RX 6800 serisi ile AMD, masaya. İsteğe bağlı iki yeni özellik getiriyor ve bu da performansı artırmaya yardımcı olabilir.  Hem Akıllı Erişim Belleği (SAM) hem de Öfke Modu performansı artırmaya yardımcı olabilir.

Öfke Modu, garantinizi geçersiz kılmayacağı için esasen AMD onaylı bir hız aşırtmadır. Yine de, etkinleştirmek için Radeon yazılımına girdiğinizde, size kendi sorumluluğunuzda gizli ayarlarla uğraştığınızı söyleyecektir – endişelenmeyin, AMD’nin ön ayarlarından birini kullanıyorsanız, garanti konusunda endişelenmenize gerek yok.

Öfke Modunu 3DMark testlerinde test ettik ve beklenmedik şekilde daha düşük puanlarla sonuçlandı e tabii hata payını da eklersek normal duruma geliyor.

Ancak şu anda AMD‘nin DLSS, Nvidia Broadcast veya RTX I / O için gerçek bir cevabı yok. DLSS ve RTX I / O, özellikle geliştiriciler PS5 ve Xbox Series X‘teki SSD‘lerin yapabileceklerinden gerçekten yararlanmayı öğrendikten sonra, gelecek nesil oyunlarda inanılmaz derecede önemli olabilir. 

AMD Radeon RX 6800 XT ve RTX 3080 Kıyaslama

AMD Radeon RX 6800 XT için performans karmaşık bir hikaye. Kıyaslamalar da RTX 3080‘ i ezebileceği bazı durumlar var, ancak çoğu zaman, Nvidia, zorlu bir rakip olarak dikiliyor karşısına. 

Radeon RX 6800 XT‘nin en güçlü olduğu yer DirectX 11‘dir. Örneğin, 4K düzeyinde performans için yapılan bir DX11 testi olan 3DMark Fire Strike Ultra testinde RX 6800 XT, (12.209), RTX 3080, ise (11.034) puan almıştır. Bu, AMD için aynı fiyat noktasında %10’luk bir performans avantajı demek. 

Bu farkın da gösterildiği bazı oyunlar var.  4K ‘da Grand Theft Auto V (GTA5 Milli Test Oyunumuz😂 ) ‘da Radeon RX 6800 XT, RTX 3080‘den yaklaşık %8 ve Assassins Creed: Odyssey‘de %9 daha hızlı.  

Nvidia GeForce RTX 3080, ışın izleme kapalıyken 4K’da AMD Radeon RX 6800 XT‘yi %12 oranında geçiyor. Işın izlemeyi açtığınızda bu fark %34’e çıkıyor.  Işın izleme performansı mı? DLSS devre dışı bırakılmış durumda.  DLSS‘yi GeForce RTX 3080 ile açarsanız, Nvidia‘nın AI yükseltme teknolojisi olmadan aynı kartta 47 fps’den yukarı ışın izleme alırken 4K’da 65 fps elde edebilirsiniz.  Diyelim ki AMD, Nvidia‘nın ışın izleme ile gerçekten rekabet etmek istiyor, DLSS‘ye gerçek bir rakip çıkartması gerekiyor.

Sıradaki içerik:

AMD’ nin Özel Sürümü Radeon RX 6800 XT Midnight Black İnceleme