Samanyolu Galaksisinde Tuhaf Bir Cisim Bulundu

Yazar Yorum Yap 5 views

Avustralyalı araştırmacıların yaptığı açıklamaya göre, gökbilimcilerin şimdiye kadar gördüğü hiçbir şeye benzemediğini söyledikleri dönen garip bir nesne keşfettiler. Bu cismi daha da ilginç yapan şey ise çok büyük radyo dalgaları da yayıyor olması. Gökbilimcilere göre Samanyolu galaksisinde bulunan bu nesnenin büyüklüğüne göre bu kadar büyük radyo dalgaları yayabilmesi mümkün değil. Araştırmacılar, bu cismin devasa radyo dalgalarının üretebilmek için gücünün yetersiz olduğunu düşünüyor.

Samanyolu’unda Bulunan Cisim Radyo Enerji Patlaması Yayıyor

Gelişen teknoloji ve bilimle birlikte her geçen gün çok daha fazla yeni şey öğrenebiliyoruz. Özellikle son yıllarda birçok ülkenin yatırım alanlarını uzay ve havacılık yönüne kaydırması da bu keşiflerin arkasındaki gizli gücü oluşturuyor. Uzayın derinliklerinde olanları anlayabilmek ve uzay hakkında daha çok bilgiye erişebilmek için bugün pek çok çalışma yürütülüyor. Bu son keşiflerden birisi de gökbilimciler tarafından büyük radyo dalgaları yayan ve daha önce görülmemiş tarzda yeni bir nesne olarak karşımıza çıkıyor.

Samanyolu galaksisinde keşfedilen bu garip nesne ilk olarak lisans tezi üzerinde çalışan bir üniversite öğrencisi tarafından fark edildi. Araştırmacıların yaptıkları açıklamalara göre bu garip nesne saatte üç kez büyük bir radyo enerjisi patlaması yayıyor.

Samanyolu Galaksisinde Tuhaf Bir Cisim Bulundu

Lisans öğrencisinin keşfinden sonra araştırmayı astrofizikçi Natasha Hurley-Walker sürdürdü. O, Murchison Widefield Array olarak bilinen Batı Avustralya bölgesindeki bir teleskobu kullandı. Natasha Hurley-Walker, keşfedilen cisim için tıpkı bir nabız ya da saatin hareketine benzer şekilde her 18,18 dakikada bir, açılıp kapandığını ifade etti.

Evrende pulsarlara benzer şekilde açılıp kapanan başka nesneler olsa da Natasha Hurley-Walker 18,18 dakikanın daha önce hiç gözlemlenmemiş bir frekans olduğunu belirtti.

Natasha Hurley-Walker, Samanyolu galaksisinde bulunan bu nesneyi keşfetmekle ilgili, “Bir astronom için biraz ürkütücü, çünkü gökyüzünde bunu yapan bilinen hiçbir şey yok.” ifadelerini kullandı. Araştırma ekibi bu keşfin ardından ne bulduklarını anlamak için çalışmalarını sürdürüyor.

Yıllarca süren araştırmalar sonucunda, bu garip cisim hakkında birkaç bilgi ortaya koyuldu. Cisim, Dünya’dan yaklaşık 4.000 ışık yılı uzaklıkta yer alıyor. Araştırmacılar, onun son derecede parlak ve inanılmaz derece güçlü bir manyetik alana sahip olduğunu söylüyorlar.

Hurley-Walker cismin yaptığı enerji patlamaları hakkında, “Yapabileceğiniz tüm hesaplamaları yaparsanız, her 20 dakikada bir bu tür radyo dalgaları üretmek için yeterli güce sahip olmamaları gerektiğini görürsünüz. Bu mümkün olmamalı.” ifadelerini kullandı.

Samanyolu galaksisinde bulunan bu cisim, ultra-uzun dönemli magnetar olarak adlandırılan ve araştırmacıların hiç görmedikleri bir şey olabilir. Bunun dışında yaşam döngüsünün sonuna gelmiş bir yıldızın kalıntısı olan beyaz bir cüce de olabileceği ihtimali üzerinde duruluyor.

Hurley-Walker, “Ama bu da oldukça sıra dışı. Sadece bir beyaz cüce pulsar biliyoruz ve bunun kadar büyük bir şey yok. Elbette, hiç düşünmediğimiz bir şey olabilir yani tamamen yeni bir tür nesne olabilir.” açıklamalarında bulundu.

Hurley-Walker’a bu garip cisimle ilgili uzaydan gelen güçlü, tutarlı radyo sinyalinin başka bir yaşam formu tarafından gönderilip gönderilmediği sorulduğunda, “Uzaylılar olduğundan endişelendim.” ifadesini kullandı. Fakat araştırma ekibi, sinyali çok çeşitli frekanslarda gözlemlemeyi başardı. Bunun üzerine, Hurley-Walker, “Bu, doğal bir süreç olması gerektiği anlamına geliyor, yapay bir sinyal değil.” dedi.

Araştırmacıların bu konudaki bir sonraki adımı, evrendeki bu garip nesnelerden daha fazlasınıın olup olmadığını araştırmak ve daha fazla bilgi elde edebilmek. Hurley-Walker, “Daha fazla tespit, gökbilimcilere bunun nadir görülen bir kerelik bir olay mı yoksa daha önce hiç fark etmediğimiz devasa yeni bir popülasyon mu olduğunu söyleyecek.” ifadelerini kullandı.

Daha Fazlası İçin:

Metaverse Konserleri Yolda