Microsoft, Kuantum Teknolojisini Uzaya Taşıyor

Yazar Yorum Yap 0 views

NASA ve Microsoft, ABD uzay ajansının uzay aracını daha kolay koordine etmesine yardımcı olacak bir ortaklıkla bunu bir sonraki seviyeye taşıyor. Kuantum teknolojisiyle desteklenen talimatların iletilmesi için gereken süre saatlerden dakikalara düşecek.

Kuantum Teknolojisi

Microsoft bir blog yazısında, “NASA, uzaya daha sık ve karmaşık görevler başlattıkça, artan sayıda uzay aracıyla iletişimi yönetmek giderek daha zor hale geliyor” açıklamasını yaptı. “NASA’nın Jet Propulsion Laboratory (JPL), güneş sistemimizi ve ötesini keşfeden uzay araçlarıyla daha verimli iletişim kurmanın yollarını keşfetmek için Azure Quantum‘a döndü.” ifadeleri kullanıldı.

Hatta bazı erken başarı işaretleri bile var. Test sırasında Microsoft, daha önce NASA‘nın elde ettiği 2 saat veya daha uzun sürelerin çok altında, 16 dakikalık program çalışma süreleri kaydetti. Daha geniş bir kullanıma sunma ile NASA, organizasyonun daha hızlı hale gelmesine izin vererek birçok program oluşturabilecektir.

Microsoft, ortaklık hakkında pek fazla ayrıntı yayınlamadı, fakat ilerledikçe daha fazlasını duyacağımızdan ve kuantum teknolojisinin uzay yolculuğu için daha az bilinen aksaklıklardan birine dayanacağından eminiz.

Kuantum Teknolojisi

Kuantum teknolojisi, girdilerin bir veya sıfır olabileceği mevcut ikili sistemden, bu girdiler arasına durumlar getirerek ve bunların aynı anda her ikisi haline gelmesine izin verir. Verdiğimiz örneğinde gösterdiği gibi hesaplama çok daha hızlı gerçekleşir ve kuantum hesaplama araştırmasının henüz başında sayılırız. Bu, hem bu noktadan sonraki potansiyel hem de mevcut bilgi işlem hacmine kıyasla, 256 GB‘lık bir donanımı çalıştırmaya kıyasla PC’lerin 32 KB RAM‘e sahip olması gibi bir şey.

Microsoft, IBM, Amazon, ABD, Çin ve çok sayıda yeni şirket, ülke ve büyük şirket şu anda bu alanı araştırıyor ve bir sonraki bilgisayar dalgasında üstünlük sağlamaya çalışıyor. Günümüzde kuantum bilgisayarlar devasa işlemleri gerçekleştirebiliyorlar ve boyutları oldukça büyük. İlk bilgisayarlarla karşılaştırdığımızda kuantum bilgisayarlarında sonu geleneksel bilgisayarlar gibi olabilir. Yani yıllar sonra cebimizde bir kuantum bilgisayar taşıyor olabiliriz. Önemli olan cebimizde bir kuantum bilgisayar olması değil, ona ne yaptıracağımız olacak.

Eğer şu an bir kuantum bilgisayarınız olsaydı ona ne gibi işlemler yaptırırdınız ?

Daha Fazlası İçin:

Metaverse Nedir ?